28.5.14

282 / سلام خانم کریستین امانپور / February 7, 2014 / IRANIANs




On Friday, February 7, 2014 1:45 PM, bagher mohammadpour <bmp1337@yahoo.com> wrote to amanpour@cnn.com <amanpour@cnn.com>:



خانم امانپور سلام 
این هم نامه برای علیاحضرت الیزابت دوم.²
اردتمند/ محمدپور
_______________________________________________________________________ 
علاحضرتا اولین نامه ام را در تاریخ     از هلند به محضرتان ارسال کردم و این دومین نامه را از پاریس مینویسم. متاسفانه دولت و دستگاه قضایی هلند نیز که  چون حاکم لیلیپوت "عدالت را دوست نداشتند ولی به قانون عشق میورزیدند"  مرا در تاریخ ۲۰۱۲.۰۷.۱۸ به پاریس بازگرداندند و از حداقل امکانات زیستی و داشتن "آدرس ثابت" محروم ساختند. شبهای پاریسی را در کمپی غیر قابل زیست و در میان عفونت و بوی تعفن به صبح میاورم و روزها را به سرگردانی در خیابانهای دلگیر و پوشیده از زباله میگذرانم. سنکا (Seneca) فیلسوف رواقی قرن اول میلادی معتقد بود که آنکه از کشور خود محروم میشود گویی از جهان محروم شده است:
It is unbearable to be deprived of your country, in fact from the whole world.  
Lucius Annaeus Seneca
(ca. 4 BCE – 65 CE)

و من در پاریس یکبار دیگر سخن او را عین سرنوشت خود در اروپا یافتم. 
علیاحضرتا استدعای عاجزانه من از محضر جنابعالی این است که دستور فرمایید مرا از "زمان انتظار" وصول پاسخ نامه اولم مطلع نمایند. چنانکه علیاحضرت استحضار دارند انتظار وصول پاسخ آن همه ایمیل که فهرست آنها را در نامه اول تقدیم حضورتان کردم تا کنون شش سال از عمر مرا به یغما برده و تحمل بدترین شرایط زیستی را بر من تحمیل نموده: شرایطی که تحمل "بی حد و مرز" آن برایم ممتنع است و البته این امتناع امری است  مستند به سخن روانشناس بزرگ قرن بیستم، دکتر ویکتور فرانکل در کتاب معروفش به نام "انسان در جستجوی معنا":


Former prisoners, ...agree that
the most depressing influence of all was that
a prisoner
could not know how long his term
of imprisonment [Here: My term of waiti]
could be
[[[Victor Frankel, Man's search for Meaning, Rider, London 2008, page 78.]]]
در پایان این نامه درخواست و تقاضای کمک خود را از جنابعالی مکرر میکنم و از محضر علیاحضرت تقاضای عاجزانه دارم که مرا از بازگشتن به دوزخ ایران رهایی بخشند و هم ذیل عنایت خود با ممکن ساختن افشای بحران داروسازی ایران، ملت ایران را در بهبود شرایط اجتماعی و زیستیشان یاری فرمایند.
آلبر کامو معتقد بود که " پوچی در سکوت ناموجه جهان در مواجه با نیاز آدمی ریشه دارد". امید دارم که اگر علیاحضرت قبول درخواست مرا ناممکن یافته اند مرا از این امر آگاه فرمایند  و یا اگر حصول تصمیم نهایی (به رد یا قبول) نیازمند مهلتی و فرصتی است، مرا از حدود آن مهلت و فرصت مطلع فرمایند تا ذیل آن آگاهی و امید، تحمل این شرایط غیر انسانی در پاریس بر من آسان و موجه گردد همچنانکه دکتر ویکتور فرانکل در کتاب خود گزارش کرده است.
امید واثق دارم که علو عواطف و نفوذ واسعه علیاحضرت بر قامت درخواست کوچک من لباس اجابت و قبول و توفیق بپوشاند. چنانکه به شرف عرض رسید در پاریس آدرس پستی ندارم و چشم براهم تا از مفاد اراده حضرتعالی از طریق ایمیل باخبر شوم: باشد که علیاحضرت با تحفه قبول استدعای حقیر کوشش پیگیر و پرهزینه و البته تلخ مرا به فرجامی خوش و گرهگشا برای من و ملت ایران منتهی سازد!
با آرزوی سلامتی و شادی و توفیق برای حضرتعالی.
ارادتمند
باقر محمدپور
پاریس
_________________________________________________________________________________________________________________

 




No comments:

Post a Comment