18.6.14

05 )) ABOUT ME / قورباغه‌ های عمر من / یا / من به قتل رسیده ام

                           مرگ از سکوت                           



Metrius Plutarchus
Greek Historian
46-120 CE


"Though boys throw stones at frogs in sport,
the frogs do not die in sport, but in earnest."

پلوتارک مورخ یونانی میگفت:²
بچه‌ها شوخی‌ شوخی‌ سنگ پرتاب میکنند

و قورباغه‌ها جدی جدی می میرند.²




       

و من چونان مورخ زندگی خود میگویم:²
 سیاستمداران شوخی شوخی سکوت کردند
 و من جدی جدی دوهزار و نهصد شبانه روز مردم.²

مگر دیروز یک-روز-مرگ نیست اگر مجال زیستن را در آن از تو ستانده باشند؟²




ساموئل تیلُر کالریج
ساموئل تیلُر کالریج شاعر انگلیسی سروده است:²

چنان به آرامی بمیر تا کسی آنرا قتل نخواند.²

And die so slowly, that none call it murder!

___________________________________________________
 ___________________________________________________

من هم به تیغ خاموش سکوت غرب دموکراتیک چنان به آرامی کشته شدم که کسی آنرا قتل نخواند.²

ولی شما بدانید که من به قتل رسیده ام!²
   شما بدانید که من دوهزار و نهصد شبانه روز به قتل رسیده ام!²








No comments:

Post a Comment