2.6.14

322 / محمدرضا شاهید / ژانویه 24 16:04 / IRANIANs



ژانویه 24 16:04
آقای شاهید سلام

 امید است سلامت و خرسند باشد. من باقر محمدپور هستم: دکتر داروساز و با بیش از ٢٠ سابقه "مفید و موثر" در کارخانه جات داروسازی ایران! هفت سال پیش برای سخن گفتن از امری خطیر و انسانی و حقوق بشری و خطرناک و تهدید کننده به پاریس آمدم ولی درست از همان روز تمام رسوم دموکراسی ورافتادند شدند و حقوق بشر لغو شد و روزنامه ها به خبر "بی نیاز و بی توجه" شدند و روزنامه نگاران همه کر شدند و خلاصه "غرب دموکراسی" از نیوزلند تا کانادا یکباره فروریخت و من ماندم و یک دنیا سخن و یک دنیای کر: من گنگ خوابدیده و جهان تمام کار من عاجزم زگفتن و خلق از شنیدنش شما دوست دارید در اینباره چیزی بشنوید؟ حداقل مدعیات من در باره رفتار غرب مستند به صدها ایمیل است به اقصا نقاط آن جهان: از نیوزلند تا کانادای پر ادعا و بی عمل! کاش یکی پیدا بشه به من بگه این جهان غرب چش شده یا من کجای بازی را غلط رفته ام! شما اینکارو میکنید؟ نمیدونم به چی یا به کی باید قسم بدم ولی بیا و بی قسم یه قهوه یا چیزی مهمان باشید و بر من و خر فاهمه من (که هفت سال است در گل سکوت غرب مانده است منت بگذارید و این دو بنده خدا را از گل درآورید! آیا باورتان میشود که به یک فعال حقوق حیوانات در کانادا هم متوسل شدم و گفتم: حداقل به علت اشتراک ما و ایشان در حیوانیت, آدمها را هم حداقل به چشم حیوان ببینید و به من بگویید که چه میتوانم کردن! ولی او نیز هیچ نگفت! "تنازل در اجرای* حقوق بشر از این بیشتر کی دیده؟"! به من رحم نمیکنید به خره رحم کنید! میکنید؟ منتظرم. ارادتمند: باقر محمدپور 


موبایل: ٠٧.٥٣.٤٨.٦٠.٠٣ 

 ژانویه 16

رساله در مقام سخن 
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
 به شهادت تاریخ هیچ کتاب بزرگی به سکوت نوشته نشده است و هیچ حکمت بزرگی به سکوت بیان نشده است و دفاع از هیچ حقی یا حقیقتی به سکوت ممکن نگردیده است. با سکوت میتوان به تجری ظلم مدد رساند ولی با سکوت نمیتوان به تحقق عدالت کمک کرد: __________________________________________________
عدالت چیزی است که به دلیل وجود نداشتنش, تحققش نیازمند "عمل" ماست. ²
آندره فیلسوف فرانسوی


__________________________________________________

سکوت از منظر فلسفی و اجتمایی و سیاسی و حقوقی "عمل" نیست. سکوت به فهم جهان و اصلاح فاهمه و کشف حقیقت و تحقق عدالت و ادای هیچ حقی مدد نمیرساند و منجر نمیگردد. سکوت نافی و منهدم کننده حیات عقلی و حیات اجتماعی و حیات اخلاقی انسان است و سکوت کننده در این سه جهان مرده است و از این سه جهان غایب است.² به شهادت تاریخ ما آدمیان از مرگ سخن بیشتر آسیب دیده ایم تا از مرگ تن. مرگ تن پایان رنج آدمی است و مرگ سخن آغاز آن و بی شک پایان رنج از آغاز آن بهتر است. و سخن را دو نوع مرگ است: گفته نشدن و شنیده نشدن. از آن منظر که سخن سخن است, چه تفاوتی است بین سخنی که گفته نمیشود و سخنی که شنیده نمی شود ؟ دیکتاتوری نامستقر "نمی شنود" و دیکتاتوری مستقر اجازه "گفتن" نمی دهد و این هردو قتل سخن است ولی نشنیدن قتلی است مصداق این حکمت: ²
______________________________________
چنان به آهستگی بمیر که کسی آنرا قتل نخواند!
And die so slowly, that none call it murder!²
_____________________________________
Samuel Taylor Coleridge, From: Religious Musings.² ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
 *Émile-Auguste Chartier [ commonly known as Alain ]


 (3 March 1868 – 2 June 1951)
با سلام حضورتان تلفن ميزنم در اولين فرصت مناسب با احترام

ژانویه 25 13:19
سپاسگزارم جناب شاهید و منتظر: تا که خبر میدهد زدوست! ارادتمند: من!²

آقای شاهید سلام فکر میکنم اطلاع شما از مساله من دیدار ما را مفید تر خواهد ساخت. اگر شما نیز چنین گمانی دارید, لطفا آدرس ایمیلی بدهید تا صورت مساله را خدمتتان بگویم. ارادتمند: محمدپور
My Email Address: bmp1337@yahoo.com. Bye. I.


ژانویه 30 16:06


با سلام تا دقایقی دیگر دارم میروم فیلمبرداری سخنرانی ختما برای دیدار حضورتان تلفن میزنم میخواهم برنامه زمانی دیداری مان را پیش بینی و با شما مشورت و انتخاب زمان داشته باشم با احترام


فوریه 1 13:40

I am Wating yet! Mersi!²
من از سکوت غرب دموکراتیک اینگونه مرده ام: آهسته مردن 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
 من که چنان به آهستگی مردم که کسی آنرا قتل نخواهد خواند! ²

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


فوریه 4 14:24

من از سکوت غرب دموکراتیک اینگونه مرده ام: چنان به آهستگی مردم که کسی آنرا قتل نخواهد خواند! همچنان منتظر دیدار شما! محمدپور

که گرچه جز تلخی از ایام ندید       //        هرچه خواهی سخنش شیرین است!
__________________________________________________________________________

فوریه 5 11:37
سلام. در باره قتل های زنجیره ای در ایران کتاب نوشتند و مقاله منتشر کردند ولی کسی جرات نکرد از اکتشافات من چیز بگوید یا بنویسد. هفت سال است که غرب دموکراتیک در این باره سکوت کرده است. لطفا شما نکنید و پاسخ مرا بدهید. من سخت ترین و تلخترین روزهای عمرم را میگذرانم. سکوت نکنید: این کمترین خواهش من است.


فوریه 8 10:27
سلام. در باره قتل های زنجیره ای در ایران کتاب نوشتند و مقاله منتشر کردند ولی کسی جرات نکرد از اکتشافات من چیز بگوید یا بنویسد. هفت سال است که غرب دموکراتیک در این باره سکوت کرده است. لطفا شما نکنید و پاسخ مرا بدهید. من سخت ترین و تلخترین روزهای عمرم را میگذرانم. سکوت نکنید: این کمترین خواهش من است.


فوریه 8 11:36

سلام آقای شاهید چیزی عجیب در زندگی من وجود داشته که هیچوقت چرایی آن را نتوانستم بدانم. من تا حد توانم همیشه ملتزم به سخن منطقی و روشن و مستقیم بوده ام و به اندازه یک "فرمودید" نیز به کسی باج نداده ام. همه داشتنی های زندگی را بر سر این تعهد به سخن از دست داده ام. فلسفه و بسیاری از دیگران نیز بر اهمیت محوری سخن در آدم بودن ما تاکید کرده اند و بلکه ایندو را یکی دانسته اند. امید داشتم شما حد اقل به "سر تازیانه" ای با من سخن بگویید. به قول مثل خودمون: آره آره, نه نه! اینکه درخواست زیادی نیست! هست؟ حد اقل از الات سکوتتان سخن بگویید. کامو میگفت: سکوت ناموجه جهان با نیاز آدمی منشا "پوچی" است. چرا با سکوت دیگران را به این وادی خطرخیز میرانیم؟ در ایران نیز ماجرا همین بود و هفت سال است که همه غرب دموکتراتیک نیز با من چنین میکند. به کدام ملت است این؟ به کدام مذهب است این؟

فوریه 11 13:30
رساله در مقام سخن
 *******************************************************************************
 به شهادت تاریخ هیچ کتاب بزرگی به سکوت نوشته نشده است و هیچ حکمت بزرگی به سکوت بیان نشده است و دفاع از هیچ حقی یا حقیقتی به سکوت ممکن نگردیده است. با سکوت میتوان به تجری ظلم مدد رساند ولی با سکوت نمیتوان به تحقق عدالت کمک کرد: عدالت چیزی است که به دلیل وجود نداشتنش, تحققش نیازمند "عمل" ماست. آندره فیلسوف فرانسوی سکوت از منظر فلسفی و اجتمایی و سیاسی و حقوقی "عمل" نیست. سکوت به فهم جهان و اصلاح فاهمه و کشف حقیقت و تحقق عدالت و ادای هیچ حقی مدد نمیرساند و منجر نمیگردد. سکوت نافی و منهدم کننده حیات عقلی و حیات اجتماعی و حیات اخلاقی انسان است و سکوت کننده در این سه جهان مرده است و از این سه جهان غایب است.² به شهادت تاریخ ما آدمیان از مرگ سخن بیشتر آسیب دیده ایم تا از مرگ تن. مرگ تن پایان رنج آدمی است و مرگ سخن آغاز آن و بی شک پایان رنج از آغاز آن بهتر است. و سخن را دو نوع مرگ است: گفته نشدن و شنیده نشدن. از آن منظر که سخن سخن است, چه تفاوتی است بین سخنی که گفته نمیشود و سخنی که شنیده نمی شود ؟ دیکتاتوری نامستقر "نمی شنود" و دیکتاتوری مستقر اجازه "گفتن" نمی دهد و این هردو قتل سخن است ولی نشنیدن قتلی است مصداق این حکمت: ² چنان به آهستگی بمیر که کسی آنرا قتل نخواند!

فوریه 12 02:05
سلام. شما وعده کرده بودید بزودی با من تماس بگیرید. نه انصراف جرم است و نه اظهار آن. منصف باشد. اینکه هزینه ای ندارد. هفت سال است سکوت غرب دوکراتیک یا مدعیان دکراسی روزگار مرا بر باد داده است. والله این جنایات است و نه جنایت! شرف آدمی به سخن است. شما که از سفره کلمه نان میخرید چرا با سخن چنین بجفایید؟ مرگ سخن آغاز رنج آدمی است!

فوریه 12 16:34
اقاى محترم از زندگى و شراىط من چه ميدانيد ؟ به شما قول دادم و هنوز هم بقوت خود باقيست ، شما تنها نفرى نيستىد كه بايد ببينم براى من هم شعار ننويسيد و .، اينكه به هرچه بگوييد فكر كنيد باور صد درصد داشته باشيد كمى با ازاده گى فاصله دار ميشود ، خود دانيد ءدر اولين فرصت چشم مزاحم ميشم ، شما طورى از من طلبكارى ميكنيد گويى روزنامه نكار دومي وجود ندارد و بنده مسئول همه چيز و همه كس هستم سلامت باشيد . با احترام
   
   

فوریه 12 16:34
سلام آقای شاهید همچنان که بدرستی گفته اید من چیزی از زندگی و روزگار شما نمیدانم ولی این سخن به طریق عکس هم مصداق دارد. قصد من فقط و فقط و فقط حصول و وصول وضوح و روشنی بود. اینکه اگر اراده شما بر ندیدن قرار دارد: سمعا" و طاعتا! و استدعای من این بود که فقط اجازه دهید که از مفاد اراده شما با خبر شوم. شاید تصورش برای شما سخت باشد که من "هفت سال" است منتظر سخن کسی و کسانی نشسته ام. کسانی که گفتند بزودی پاسخ شما را میدهیم 
و در این انتظار بیش از ٢٣٠٠ روز و شب از عمر من بر باد فنا رفت. و میدانید که هفت سال انتظار یعنی چه و با خاطر و روح آدم چه میکند! ویکتور فرانکل در کتاب "در جستجوی معنی" میگوید

 چیزی کشنده تر از نامعلومی پایان نیست: این عین سخن اوست.²

 سلامت و شاد باشید. ارادتمند: محمدپور
*****************************************************************************

و امروز که این گفتگوی بی حاصل را در وبلاگ مینهم روز جمعه ششم جون است و هنوز از کسی خبری نیست از جمله آقای شاهید.²

No comments:

Post a Comment